Водородният багер на HYUNDAI дебютира на изложението BAUMA 2025 през април
Как в бъдеще водородът може да допринесе за въглеродно неутрални строителни обекти в Европа

Предпроизводствената машина, която беше представена за първи път като експонат на предходното изложение Bauma през 2022 г., ще демонстрира на клиентите как в бъдеще водородът може да допринесе за въглеродно неутрални строителни обекти в Европа.
Водородната горивна клетка използва химическа реакция между съхранявания на борда водород и кислорода в атмосферата, за да генерира електричество, като единствената емисия е водна пара. Горивната клетка доставя енергия при поискване за задвижване на машината – чрез електромотори или чрез електрозадвижвани хидравлични помпи.
Проектът за разработване на горивна клетка за HW155H е резултат от сътрудничеството между Hyundai Construction Equipment и Hyundai Motor Company, която разполага с различни решения за задвижване в сегментите на леки и лекотоварни автомобили. Разработени са две клетки, които създават мощност от 30 kW и 50 kW. Багерът HW155H използва комбинация от горивни клетки за осигуряване на мощност от 70-100 kW. Тези горивни клетки могат да се прилагат в широк спектър от машини, включително 15-тонни колесни багери, мотокари и аварийни генератори.
HW155H е 15-тонен колесен багер, който съчетава висока проходимост и стабилност както на пътя, така и извън него, което го прави идеален за водородно задвижване. Машината използва горивната клетка за захранване на електромотор, който от своя страна задвижва хидравличната система. Системата за съхранение на водород на борда осигурява до осем часа непрекъсната работа, а зареждането отнема между 10 и 20 минути.
Водородът е безопасно гориво с температура на самозапалване, която е по-висока от тази на бензина и дизела. Освен това той е 14 пъти по-лек от въздуха и се разсейва безопасно в атмосферата. Hyundai е разработил първото в света иновативно решение за съхранение на водород при ниско налягане, което предлага съхранение с висока плътност и удължена оперативна автономност.
Това ще превърне използването на водород в общоприето решение за инфраструктурни, инженерни и строителни проекти по целия свят.
Системата за съхранение на Hyundai ще удвои капацитета на стандартния водороден резервоар, като използва значително по-ниско налягане при пълнене. Това ще оптимизира пространството в машината, ще намали времето за зареждане и ще подобри безопасността на обекта.
HW155H ще отговори на нуждите на широк кръг от клиенти в строителството, осигурявайки работна скорост и мощност, сходни с тези на конвенционален дизелов багер, с възможност за използване през целия ден.

Строителната индустрия е под нарастващ натиск да намали въздействието си върху околната среда и Hyundai Construction Equipment ще демонстрира възможностите и приложимостта на водорода в строителната техника, проправяйки пътя към едно по-устойчиво бъдеще. Това изисква и изграждане на подходяща инфраструктура, а демонстрацията на Bauma ще представи мобилно решение за зареждане, което ще покаже как използването на водород на строителни обекти в Европа може да стане реалност в близко бъдеще.
Моделът HW155H на Hyundai Construction Equipment е в надпреварата за място сред първите три номинирани за наградите за иновации на Bauma 2025 в категорията „Опазване на климата“.
Концептуалният модел на колесния багер HW155H с водородно задвижване ще бъде основен акцент на изложението през април.
New Holland разширява портфолиото си от компактно строително оборудване с нови багери от среден клас, представени на EIMA 2024
Новите машини разширяват предлагането на багери в клас 6-12 тона, с един модел с къс радиус и четири модела с нулев радиус на въртене на купола
София е избрана за домакин на най-престижния форум на местната власт на Балканите B40
Темата на софийското домакинство е “Бъдещето на Балканите: иновации и растеж”
BAUMA 2025 ще се проведе в Мюнхен от 7 до 13 април 2025 г.
Кои ще бъдат водещите теми на мащабното секторно събитие